Life is beautiful

Efter två dagar, som under tiden kändes som alldeles för lite, sitter jag hemma vid min dator igen. Vårt lilla äventyr började igårmorgon klockan 07.55 vid fjärrbussterminalen. Både jag, Emma och Maria hade haft problem att somna natten innan och hann endast samla ihop tre timmars sömn innan veckarklockan ringde. Men vad gör väl det när man är på väg ut på en utflykt man har sett fram emot i flera veckor. Först en tre timmars lång bussresa, som jag trodde skulle vart segare. Jag och Natalie sjöng till låtar i iPoden, vi lekte lekar och allt möjligt annat. Och när vi väl rullade in i Stockholm, redan när man började skymta Globen en bit bort, vattnet och alla hus, redan då kände jag att allt skulle bli toppenbra.
Första gången på City Terminalen var ju också ett äventyr i sig, kan tänka mig att vi verklgien såg ut som ett gäng vilsna turister där ett tag med rulltrappor upp och ner, till höger och vänster. Redan där skildes våra vägar, Malin, Emma och Maria begav sig ut på stan och senare mot Kungsan, jag och Natalie letade upp pendeltågen ut mot min faster. Hittade fram, fick god kyckling wook, gjorde oss i ordning och tog pendeln tillbaka till stan igen. Lite panikshopping, en helt okej kvällsmat på Taco Bar och sedan gick likaså vi mot Kungsträdgården. Största anledningen till att vi åkte upp till Stockholm just detta datum var ju såklart; The Voice 08.
Emma och Malin köade fram sig till ett par riktigt grymma platser några meter från scenen, vi andra stod och dansade vid en av tv-skärmarn, inte helt fel det heller. Själv tyckte jag bäst om Adam Tensta och Flo Rida, när dom körde My Cool och Low var draget enormt bland dom ca 40 000 i publiken. På vissa ställen var det riktigt trångt, och vi såg endel som var avsvimmade och bars bort av vakter. Trist att folk måste trängas så sjukt mycket, men annars var allt hur bra som helst.

Dagen idag stavas Shopping med stort S. Även om vi inte hittade så jättemycket, så var i alla fall meningen med dagen att shoppa. Micke kom från Uppsala och käkade lite lunch med oss. Jag hittade en tröja på Svea, en scarf på Zara och ett par trosor på Top Shop. Dagens minus var Swebus Express, helt rörigt och tjuriga informatörer. Aja, vi kom hur som helst.

Min lördag - söndag har varit toppen. Känns inte ett dugg synd att vi missade Nykvarn! Jag har alltid haft lite förkärlek för Stockholm, och så fort vi kom dit fick jag fjärilar i magen. Pulsen, mixen av människorna, vattnet som omger staden, det är underbart! Kunde inte annat än känna mig lycklig när jag struttade ner längs gatorna med mina vänner.





Också ett litet smakprov på vad vi fick uppleva (inte vi som filmat):



Puss, från en glad stockholmstjej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0