No talking

Denna dagen är och kommer alltid vara så speciell för många. Sista sommarlovsdagen är en blandad känsla, panik, ångest, längtan osv. Denna dagen förra året kommer jag troligen aldrig att glömma. Fyy, vad nervig jag var, jag ville inte börja gymnasiet, just då hade 9H föralltid dugt bra åt mig. Just nu känns det grymt skönt att första året är avklarat, nu är man inne i karusellen liksom. Tänk att vi faktiskt har avklarat 10 år i skolan redan, då känner man sig nästan lite gammal.
När man var liten kunde man aldrig (inte jag i alla fall) sova på kvällen dagen före skolan. Det fanns alltid en ny skolväska som var färdigpackad med pennskrin, fullt med nya pennor, fruktburk och ett och annat sudd. Så är det inte längre, fruktburken och pennskrinet har för min del trillat bort för ett bra tag sedan. Detta året saknar till och med nya väskan.. Haha, men  eftersom mitt behov efter en väskan finns där, kanske det blir en sväng på stan idag.

Nu blir det fix, puss !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0