Martin är hemma

En helt vanlig lördag, egentligen inte alls speciell. Eller?
Vad ska man göra för att en dag ska vara speciell då? Resa till antarktis och klappa en pingvin på axeln, jo det är ju lite speciellt. Men att se till alla små godheter livet har att bjuda på gör mitt liv mer rikt.
En helt vanlig lördag, med lite extra godheter.. Kvällen spenderas med familjen för att titta på melodifestivalen och äta kyckling padang, mumms. Jag blir utkörd från lägenhten, mamma ska ha "röjfest" för vännerna, hon hoppades på en skymt av melodifestivalen i alla fall, så kanske inte en röjfest i sånna fall.

Mitt lov fram till torsdag kommer bestå av högar med pugg som ligger och väntar just nu. Projektet hållbar utveckling är inget jag kommer sakna när vi avslutar det vecka 9. Just nu väntar ett seminarie som inkluderar ett antal olika ämnen, en artikelskrivning i svenskan och en inlämningsuppgift i historia. Lärarna har ju lyckats pressa in ett matteprov och en novellanalys i vårt redan tajta schema, dom lyckas ju alltid ;) Men på Torsdag eftermiddag lämnar jag Sverige bakom mej för ett par dagar med Natalie vid min sida. Första gången i London och förväntningarna är höga.

Martin kom hem igår igen, och  han stannar hela veckan. Äntligen lär jag kunna stjäla en stund av hans dyrbara och eftertrakade tid.

Nu börjar 80-tals hittsen dunka inne i vardagsrummet, och som tur är blir jag strax hämtad och skjuttsad till pappa. Det är dags för mig att avlägnsa mig för en slapp hemmkväll.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0