Att vara sentimental

Det är en nästinitll overklig känsla att årskurs ett i gymnasiet redan är över. När tiden går så snabbt att man i efterhand tittar tillbaka och undrar vart allt har tagigt vägen går det en aning för snabbt. Detta läsåret har varit otroligt viktigt för mig, inte främst skolan utan då syftar jag till största delen på allt runt om kring. Jag har lärt känna människor som jag känner oerhört stor samhörighet till, många människor som är hur roliga och underbara som helst som utan tvekan förgyller tillvaron och med sin närvaro sätter guldkant på min tillvaro. Jag vet själv att jag har förändrats, jag har blivit en mer uttåtriktad person som ser saker ur nya perspektiv, jag har växt i mig själv. 

 
None

Detta året har fört med sig många nya upplevelser som jag vet kommer vara minnen för livet. Vänskap och intressen är till för att vara länge, men på något sätt måste ju början, själva starten vara det viktiga, själva nyckeln till det hela. Jag tror detta året har gett mig måga nycklar att hänga i ett band runt halsen, och vart än vägen leder mig i framtiden kommer nycklarna att dingla kvar.

None


Att börja gymnasiet var en konstig och seciell upplevelse, och jag minns som igår känslan efter första dagen i skolan. Som jag längtade tillbaka till gammla, trygga 9H och Munken, jag trodde aldrig att min nuvarande klass kunde mäta sig. Det tog ett tag tills jag insåg att inget behöver mäta sig med något annat, det räcker att konstatera att högstadiet är ett avslutat kapitel vilket jag älskade i den tidpunkten, men gymnasiet är ett nytt kapitel och det är den fasen jag vill vara i just nu. Gymnasiet har gett mig nya underbara vänner som jag aldrig skulle byta bort, samtidigt som jag kan behålla de vänner som verkligen betyder något från högstadiet, det är egentligen den mixen som är det härliga.



I övermorgon nalkas sommarlov, och aldrig tidigare har jag kännt mig i sånt behov av ett sommarlov. Det tär hårdare än jag trodde att plugga så hårt och mycket, att fritiden tar stryk och likaså relationer. Sommarlovet ska bli som en långhelg på spa, tid för att ta igen sånt som man missat, tid för att vila upp sig och göra precis sådant man vill.



GLAD SOMMAR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0